A zeneművek útja a szerzőtől az előadóig

A zeneműkiadó feladata a szerzők zenei gondolatait az előadók számára megfelelően olvasható, inspiráló és jól használható formába önteni; gondoskodni a művek megismertetéséről, terjesztéséről és jogszerű felhasználásáról. Háromnegyed évszázados tapasztalattal a hátunk mögött hozzáértéssel, elkötelezetten és lelkesen végezzük ezt a megtisztelő munkát.

Köszönjük a zeneszerzőknek és zenepedagógusoknak, hogy ránk bízzák műveik gondozását.

Serei Zsolt

Eddigi életművét a zenekriti­kusok többnyire a kortárs ma­gyar zene új utakat kereső, kí­sérletező vo­nalába sorolják. Mindemellett Serei zenéjében pálya­kezdése óta fontos szerepet kap a hangzás érzéki szépsége. Serei előadóként is megta­pasztalt legfontosabb élményei – Schönberg, Webern, Stravinsky, Bartók, Varèse, Boulez, Stockhausen, Cage és Feldman művei – nemcsak kompozíciós technikáira gyako­roltak nagy hatást, hanem ab­ban a számára szinte alkotói létkérdéssé váló igényben is, hogy a módszerek csak segéd­eszközök a zenei gondolatok el­rendezé­sében.

Eddigi életműve (két operája mellett) főként hangszeres és vo­kális kamara-, illetve szólókompozícióból áll. Partitú­ráit a finom hangzás, a hangszínek árnyalt­sága és a hangulatok gazdag­sága jellemzi, és előszeretettel használ aforisztikus tömörségű kis formákat, melyekben nagy szerepe van a tematikus–motivikus szerkesztés logikájá­nak és az adott mű hangrend­szerében létrehozott egyen­súlynak.
 

Életrajz

Serei Zsolt 1954. április 3-án született a nyugat-magyaror­szági Takácsiban.

A budapesti Zeneakadémián Szervánszky Endre és Petrovics Emil tanítványa volt (emellett magánúton Jeney Zoltánnál és Simon Albertnél tanult), majd 1979 és 1982 között Kórodi András és Lukács Ervin irá­nyításával a karmesteri diplomát is szerzett.

1978–1990 között a budapesti Új Zenei Stúdió tagja volt. Az együttes hang­versenyein hangszeres előadó­ként, karmesterként és zene­szerzőként is részt vett.

1986 óta a Liszt Ferenc Zene­akadémia zeneszerzés tansza­kának tanára.

1989-ben meg­alapította a Componensemble hangszeres együttest, mely működésének két évtizede alatt a kortárszenejátszás egyik legjelentősebb ma­gyaror­szági bázisa volt.

A Componensemble mutatta be Budapesten többek között Pierre Boulez Eclat/Multiples, Kurtág György What Is the Word, Morton Feldman For Samuel Beckett, Routine Investigation, For Frank O’Hara című műveit. Az együttes re­pertoárján a 20. századi klas­szikusok, valamint Berio, Boulez, Xenakis és mások ka­maraművei mellett elsősorban magyar kortárszene szerepel. Serei Zsolt a Componensemble élén számos lemez-, rádió- és TV-felvételt készített magyar zeneszerzők műveiből.

1991-ben a holland Niew Ensemble élén Pierre Boulez műveit vezényelte.

1982-ben Brüsszelben a Rege, 1986-ban Budapesten a Calyx című műve hangzott el az ISCM fesztivá­lon.

1999-ben a Budapesti Őszi Fesztiválon mutatták be Örkény Ist­ván novellái nyomán komponált Egypercesek című kamara­operáját.
 

Díjak

A Componensemble-t és Serei Zsoltot a magyarországi Artisjus több alkalommal tün­tette ki az új ma­gyar zene ki­váló előadásáért.

Soros Alapítvány zenei díja (1999), Erkel-díj (2003), Artisjus-díj 2003, Bartók–Pásztory-díj (2010)

Hegedű és zongora
1.500 Ft
Zongora
990 Ft
Vegyes kamara trió
1.500 Ft
Kamarazene vegyes együttesre
2.800 Ft
Kamarazene vegyes együttesre
3.000 Ft
Klarinét
2.200 Ft

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Örömmel adunk hírt új kiadványokról, akciókról.

Csatlakozzon

a zeneoktatás iránt érdeklődők és a zenerajongók közösségéhez!