A zeneművek útja a szerzőtől az előadóig

A zeneműkiadó feladata a szerzők zenei gondolatait az előadók számára megfelelően olvasható, inspiráló és jól használható formába önteni; gondoskodni a művek megismertetéséről, terjesztéséről és jogszerű felhasználásáról. Háromnegyed évszázados tapasztalattal a hátunk mögött hozzáértéssel, elkötelezetten és lelkesen végezzük ezt a megtisztelő munkát.

Köszönjük a zeneszerzőknek és zenepedagógusoknak, hogy ránk bízzák műveik gondozását.

Maros Rudolf

Maros Rudolf Kodály Zoltán tanítványaként kezdte zeneszerzői pályáját. Habár már 1949-ben alkalma nyílt arra, hogy Alois Hába mesterkurzusán megismerhesse a nyugati új zenei kísérletek egy részét, a kodályi ösztönzés, valamint Bartók Béla utolsó alkotói korszaka klasszicizáló hangjának felfedezése az ötvenes évek végéig meghatározta azt a stílust ‒ a folklorisztikus nemzeti klasszicizmus stílusát ‒, amelynek egyik legjellegzetesebb és legsikeresebb képviselője volt Magyarországon.

Az 1956-os magyarországi forradalmat követően, amikor a magyar zeneélet fokozatosan az addig be nem fogadott nyugat-európai modellek felé fordult, Maros Rudolf az elsők közé tartozott, akik az expresszionista Bartók, Webern, a lengyel avantgarde és a darmstadti szerialisták zenéjét megismerve újratanulták a komponálás technikáit és szakítottak a század első felének magyar hagyományával. Első nyugati stílusú zenekari kompozíciói ‒ a három Eufónia (1963–65) ‒ újszerű zenekari széphangzás megteremtésére törekedtek, és mintaértékűvé váltak Magyarországon. Ugyanakkor a magyar tradíció iránti erős vonzalmának köszönhetően Maros már a hetvenes évektől kezdve újra a konzervatívabb zenei írásmód felé fordult. Zenekari és kamaraművekből álló életműve a modernitás és a hagyomány közötti egyensúly megteremtésének példája.

(Dalos Anna) 

 

Életrajza

Maros Rudolf 1917. január 19-én született a csehországi Stachy-ban. 1939 és 1942 között Kodály Zoltánnál zeneszerzés-, Temesváry Jánosnál brácsatanulmányokat folytatott a budapesti Zeneakadémián. Diplomáinak megszerzése után 1942 és 1949 között a Pécsi Konzervatórium tanára volt. 1949-ben Alois Hába mesterkurzusán vett rész Prágában. 1949-től 1978-ig a budapesti Zeneakadémián kamarazenét, zeneelméletet és hangszerelést tanított. 1959 után több alkalommal részt vett a Darmstadti Nyári Zenei Szemináriumon. 1971–72-ben Nyugat-Berlinben élt DAAD-ösztöndíjjal. 1971-től 1975-ig az ISCM vezetőségének tagja volt. 1982. augusztus 3-án hunyt el Budapesten.

 

Díjai és kitüntetései

Erkel-díj (1954, 1955 és 1957), Érdemes Művész (1973), Kiváló Művész (1980)

Fúvóstrió
1.500 Ft
Vegyes kamara trió
900 Ft
Kórus - Vegyeskar és kíséret
800 Ft
Fúvóstrió
2.200 Ft
Gordonka és zongora, Hegedű és zongora, Brácsa…
2.000 Ft
Kórus - Vegyeskar a cappella
450 Ft
Vonóstrió
2.000 Ft
Vonóstrió
2.000 Ft
Fúvósötös
2.000 Ft
Fúvósötös
3.500 Ft
Fagott és zongora
2.300 Ft
Fúvóstrió
2.200 Ft
Kórus - Egyneműkar és kíséret
250 Ft
Vonószenekar
2.000 Ft
Énekes kamarazene
1.800 Ft
Vonósnégyes
2.300 Ft
Vegyes kamara trió
1.500 Ft
Fúvósötös
2.000 Ft
Hárfa
1.500 Ft
Kamarazenekar
1.500 Ft
Énekes kamarazene
1.500 Ft
Énekes kamarazene
1.200 Ft
Kórus - Vegyeskar a cappella
350 Ft
Kamarazenekar
1.800 Ft

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Örömmel adunk hírt új kiadványokról, akciókról.

Csatlakozzon

a zeneoktatás iránt érdeklődők és a zenerajongók közösségéhez!